Online kereskedelem cikksorozat, a kremhasznaltruha.cafeblog.hu-n!
Cikksorozatomnak az a célja, hogy segítselek abban, hogy el tudjál indítani egy online használt ruha vállalkozást!
Ha jól sikerül a kezdés talán 1 év múlva saját “fizikai” boltod is lehet.
1.cikk
Online használt ruha vállalkozás – A piac felmérése
Az első és legfontosabb dolog, hogy mielőtt komoly összegeket invesztálnál be az áruba. Fel kell térképezned, hogy mások, hogy csinálják az online vállalkozásukat. Ebben a cikkben ezt boncolgatom.
Vatera – Jófogás.hu:
Ha csak belekukkantol a hirdetési oldalakba azonnal láthatod, hogy bizony nagyon nagy a választék minden fajta ruhaneműben. Az egyszerű pólók mellett a gyönyörű estélyi ruhákat is megtalálhatjuk, akár 15-20 ezer forintos áron is. Az értékesítést nehezíti, hogy például a Vatera jutalékot kér az eladott árucikk után (6%), amely a mi nyereségünket csökkenti. Bele kell még kalkulálnunk, azt is, hogy a megvásárolt ruhát/ruhákat még postáznunk kell, tehát olyan árat kell adnunk a ruháinknak, amelyek még az 560 Ft-nál kezdődő postázási költségek mellett is megérje a vevőnek megvásárolnia azokat.
Sokan ezért úgy teszik fel a ruháikat, hogy a ruha mellé kiteszik a webáruházuk, vagy Facebook-áruházuk címét is, hogy a vevő ott is körülnézzen. Több ruha vásárlása esetén ugyanis megoszlik az egy ruhára eső postaköltség és így jól jár a vevő is, és jól jár az eladó is. Sőt, ha az átirányítás sikeres, akkor még jutalékot sem kell fizetni a Vaterának, hiszen a vevő most már közvetlenül a mi webshopunkban nézegeti. Sőt, ha a webáruházunkban feliratkozik a hírlevélre, akkor folyamatosan el tuda érni az új kínálattal, vagy, ha sikerül egy Facebook like-ot kicsikarnia, akkor a feltöltéseket is azonnal meg fogja kapni a vevő és esélyt kap arra, hogy a későbbiekben újra vásároljon az új kínálatból. Ezt a fogást én is ajánlom mindenkinek alkalmazni.
Összefoglalás:
Hirdetési oldalak használata webáruház átirányítással és Facebook like-olási lehetőséggel, az azonnali elérés miatt. A dolog hátránya, hogy egy-egy terméket így 3 helyre is fel kell tenni, de ne feledjük el azt, hogy így 2-3x annyi vásárlót tudunk elérni.
Facebook:
Itt még nagyobb kínálatot találhatsz az eladó ruhaneműkről. Az értékesítés szempontjából vagy csatlakoznak egy vagy akár több értékesítő csoporthoz az értékesítők, és ott posztolják ki a ruháikat vagy saját maguk építenek ki vevőkört. Nem egy esetben még 60 ezres értékesítési csoportok is vannak már a Facebookon. Az ügyesebbeknek itt is saját áruházuk van, hiszen a Facebook támogatja a képgaléria/webáruház funkciót, és mivel privátban a vevő azonnal el tudja érni az eladót (erre valók az állandóan bekapcsolva tartott Facebook, WhatsApp és még jó néhány lehetőség).
Instagram:
Sok felhasználó kezdi felfedezni, azt, hogy az Instagram a maga belső szerkezetével bizony egy remek reklámhordozója is lehet vállalkozásunknak. A ruhák ott igényesebben tudnak megjelenni mint a Facebook-on, a szebben kitett képek pedig vonzóbbak lehetnek a vevők számára. Mindazonáltal a tapasztalat, az, hogy azok hozzák létre az Instagramon is a vállalkozásukat, akik már a Facebookon is jelen vannak. Az Instagramon keresztül való értékesítést, még csak kóstolgatják az Magyarországon az online vállalkozók.
Webáruház:
Bizony az értékesítés szempontjából az igazi nagy forgalmat a webáruházak, hozzák. Ebben nagy része van annak, hogy egy jól működő webáruházban, profin működik a hírlevél funkció és a folyamatos akciókkal újra és újra vűsűrlásra késztetik a régi és új vevőket egyaránt.
További előnye, hogy még egy nagy árukészlet is, sokkal áttekinthetőbb, mint akár a Facebookon, akár más portálon kitett árukészlet. A használt ruha webáruházak piacán a zászlóshajó a Háda, aki igen komoly összegeket fektetett be abba, hogy a jelenlegi megjelenése legyen. Webshopjában 5-6 fotós folyamatosan dolgozik azon, hogy percenként egy ruha felkerüljön a webáruházba. Már csak ezért is érdemes elgondolkodni, azon, hogy bizony van pénz az online használt ruha vállalkozásban. Ne kedvetlenedjen el azonban senki, ha egy ennél kisebb volumenű vállalkozást álmodott meg, hiszen akkora a piac, hogy abból mindenkinek jut egy kisebb vagy nagyobb szelet. Ahogyan Te is már sok esetben az internetről szerzel be egy-két használati terméket (ruhát, műszaki cikket, telefont, vagy akár élelmiszert), úgy mások pedig a ruhaneműt próbálják onnan beszerezni.
Az értékesítésre, mint láthatjuk számtalan lehetőség van. A legfontosabb, hogy a kínálatunk elérje a keresletet, a többi már megy magától.
Ajánlom figyelmedbe a következő cikket is, mely azt fedi fel, hogy honnan van az áru, amelyeket ezeken az online portálokon találsz.
Aranyosi Réka