Sikeres használt ruha vállalkozás

Érdemes-e 2017-ben turkálót nyitni Magyarországon?

google-site-verification: google83677c6b6ff453d6.html

     Azért gondoltam, hogy kivesézem ezt a kérdést, mert sok embertől halottam már erre a kérdésre igent mondani és halottam már nemet is. Arra gondoltam, hogy érdemes lenne talán ezt a kérdést egy kicsit jobban körüljárni.

     A válasz sajnos nem lehet egyértelmű. Mert a kérdés az, hogy milyet, mikor és hol?

     De vegyük is sorjában végig ezeket a kérdéseket.

 

Jól működnek ma a turik? Lehet ez az üzlet ma nyereséges is?

 

     Egy kicsit körülkérdeztem az elmúlt időszakban a használt ruha boltban utazók között, és azt az érdekes felfedezést tetem, hogy nagyon sok embernek jól megy ez a tevékenység, és nagyon sokan vannak, akiknek nem annyira megy jól.

     Vannak turkálók, amelyek évek óta jól működnek és vannak, amelyek csak megnyitnak és fél év múlva már be is zárnak. Azt gondolom, hogy a legfontosabb mint minden vállalkozás elindításánál a megfelelő hozzáállás és a megfelelő szakértelem.

     Az igazság az, hogy bár sorra nyílnak és zárnak a turkálók, mégis azt lehet mondani, hogy továbbra is ugyanannyi van még a falvakban és a városokban is, amennyi régen volt. Mondjuk 5-7000 lakosra számolhatunk 1-1 turkálót. Azonban érdemes azt is megvizsgálnunk, hogy kik is alkotják ezeknek a turkálóknak a tulajdonosi rétegét.

 

A tulajdonosi réteg szerkezete:

 

     Az első csoportba tartoznak azok, akik nem értenek ehhez az üzletághoz, most vállalkoznak először, de volt bátorságuk belevágni és most nyitottak. Nagyon sokan azt remélik, hogy egy új munkahelyet hoztak létre maguknak és mindenki csak arra várt, hogy Ők megnyissanak. Igazi meglepetés éri őket, hogy szinte, alig van vevőjük. A bolt éppen csak döcög, alig élnek meg, és jaj istenem miből fogjuk a bérleti díjat kifizetni! Sajnos legtöbbjüknek hamarabb elfogy a türelmük, és tegyük hozzá a pénzük is, minthogy megtanulnák ennek a szakmának, és vállalkozói létnek a csínját-bínját. Ők azok, akik kudarcként élik meg az egészet és azt mondják, hogy ez nem nekünk való.

     A legfőbb gond a felkészületlenség! Jó tanács: készülj fel a vállalkozás beindítására előtt! Például olvasd el a neten az erről a vállalkozásról szóló legtöbb cikket, blogot, stb. és javasoljuk, hogy szerezd be mindkét kötettét a Használtruha Sikerkönyveknek (www.hasznaltruha-sikerkonyv.hu), és próbáld alkalmazni a bennük leírtakat!

     A második csoportba azok tartoznak akik megnyitnak, csodás az árujuk és remekül van belőve a ruhák ára és minden csodásan működik. Egyik vevő hozza a másikat és jól forog az árujuk, de nem veszik észre, hogy azért mindig marad egy kevés minden szállítmányból és egy idő után egyre nagyobb a bedöglött árukészletük és a vevők is fogyogatnak (mert valljuk be, ki akar minden héten ugyanazok a ruhák között lapozgatni). Majd fél év, egy év után bezár a turi. Nem értik, hogy mi volt a baj és csak azt mondogatják, hogy nem volt rossz, de valami mással kellene most újra próbálkozni.

     A harmadik csoport az, aki bár egyetlen boltot üzemeltetnek, mégis megtalálják mindig annak a módját, hogy megújuljon mind az árukészletük mind a boltjuk és éveken keresztül sikeresen vezetik a vállalkozásukat. Nem egy ilyen csodás hölgyet ismerek személyesen.

     A negyedik csoportba tartoznak és valljuk be ők vannak ma Magyarországon a legkevesebben, akik nagyban akarnak játszani. Ők azok, akik az első két-három hónap sikeres működés után megnyitják a második majd a harmadik üzletüket és egy sikeres üzletpolitika segítségével szépen megélnek a boltok bevételéből, hálózatot működtetve, szépen forgatva az árukészletüket a boltjaik között.

     Az ötödik csoportba tartoznak azok, akik nagykereskedők és kiskereskedelmi hálózatot építenek a nagykereskedésük mellett. Bács-Kiskun Megyében Kecskeméttől délre is alakul egy bolthálózat 35-50 m2-es eladóterekkel, egy év alatt már a 10. boltjukat nyitják, és továbbiakat terveznek mivel nagyon szép a bevételük. Azonban ők saját maguk üzemeltetik boltjaikat. Hajdú-Bihar megyei központtal és a környező megyékben egy 35 boltot működtető hálózat működik. Épül ezen kívül egy olasz ruhát forgalmazó kiskereskedelmi hálózat is, mely a megyeszékhelyeket célozta meg, egyelőre 80-100 m2-es üzletekkel.

     A hatodik csoport, akik franchise rendszerben dolgoznak. A nagykereskedés ebben a rendszerben a kiskereskedelmi boltok között forgatja az árukészletet garantálva a heti 100%-ban változó készletet és az állandó minőséget. Ezek a rendszerek általában krém-extra vagy extra-első osztályú mix árukészlettel látják el a kiskereskedőket. Most épül (2015-2016-ban) csak amiről én tudok, Salgótarján és környékén, egy ilyen bolthálózat. Egy év alatt már a 10. boltot nyitják (Tex-Mex). Hatvan és környékén is franchise rendszerben alakul egy bolthálózat (Larimar), és az Ír használtruha pápai központtal, és ne felejtkezzünk el a derecskei Fantasy-ról sem.

     Ja és ne felejtsük el, hogy mindezek mellett ott van a Háda bolthálózata is.

     Tehát a fenti körképből mindenki láthatja, hogy mi a mai valóság turik területén. Fontos, hogy ebben a kavalkádban, amikor még valaki csak a tervezés állapotában van, már akkor eldöntse, hogy Ő ezek közül a lehetőségek közül melyikben gondolkodik, és azt meg is valósítsa. Nagyon fontos a felkészülés. Az információ szerzés. Fontos, hogy már jó előre el kell kezdeni a nagykereskedéseket látogatni, könyvelőt keresni és konzultálni vele. Nyitott szemmel járni és megfigyelni mindent, a most is sikeresen működő turikban. Felkészülni és tapasztalatot szerezni a saját boltunk indításáig.

 

    Összefoglalva tehát elmondható, hogy igen érdemes nyitni ma turkálót Magyarországon, csak jól kell kiválasztani a működési rendszert, a helyet és az időt a vállalkozás elindítására.

Aranyosi Réka, 2017

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!